Land van Kien logo

Onze zorgheld Stefan

Op de plek waar Jacob Kien en zijn werkers vroeger het gebied klaarmaakten voor heerlijke streekproducten, woont nu een nieuwe Held: Stefan van der Steen. Wie wel eens langs hoeve Arbeidslust is gewandeld, weet dat de boerderij een flinke opknapbeurt nodig heeft. Toch geniet Stefan hier nu al met volle teugen van, samen met zijn 3 kinderen en honden. Ook zijn vriendin komt in de zomer hier wonen, zodat ze samen koffie kunnen drinken aan de voorkant van deze historische boerderij. Terwijl zij dan uitkijken over het land, de fruitboomgaard en ons Appelhuisje, is er nu al niet veel meer dat ze zouden wensen.

Zorgboerderij
Toch zijn er grootse plannen voor hoeve Arbeidslust, waarbij Stefan een bijzondere en onmisbare rol speelt. Als ‘Zorgheld’ is hij namelijk nauw betrokken bij het opzetten van de zorgboerderij die hier ontwikkeld zal worden. Vooral in het uitdagen, stimuleren en zo ‘blij maken’ van de mensen die extra ondersteuning nodig hebben, daar zit Stefan zijn kracht. Waar hij zelf vooral zijn moeder als held ziet, omdat ze altijd voor hem klaarstaat, is Stefan dat op zijn beurt voor alle mensen die in de dagbesteding wat uitdaging missen. Wie zijn handen uit de mouwen wil steken op het land bij hoeve Arbeidslust, wordt dan ook met open armen door deze Zorgheld ontvangen, om vervolgens weer voldaan naar huis te gaan.

Groots dromen
Eigenlijk wilde Zorgheld Stefan altijd al boer worden. Maar ja, er was geen boer in de familie, dus leek deze wens niet realistisch. Toch komt zijn droom nu al uit en genieten hij en vooral ook zijn kinderen hier enorm van. Zijn zoon Sam trekt vlot een paar wortels uit de grond als hij uit school komt en heeft ook al twee eigen schapen. Ook werken twee kinderen van Stefan bij ‘De Helden van Kien’, waar de streekproducten vervolgens op het bord terecht komen. Zo zien we een plek ontstaan waar iedereen in zijn waarde gelaten wordt en de ruimte heeft om te doen waar hij of zij gelukkig van wordt.

We gebruiken Analytische cookies om de website te verbeteren door te meten hoe vaak pagina’s worden bezocht en waar mogelijke knelpunten zitten